09 oktober 2008

Möss

Natten till igår blev ganska sömnlös. Vaknade kl 02,00 och gick ut och kissade i husvagnen. Eftersom det var minusgrader vaknade man ju till på kuppen och konstaterade att jag hade rejält ont i halsen!

Låg och vände och vred mig i sängen när jag hörde ett rassel ....och ett till .....och ännu ett. Vad var det? Satte mig upp i sängen och stelande till när jag insåg att ljudet var från en möss! Dessa små, vidriga, äckliga varelser höll nu på att kalasa på något i golvet vid mitt nattduksbord! Med tanke på att vi brutit upp golvet på toaletten så har vi väl gjort E4 in i huset nu när alla möss vill in när det blir kallt. Satt givakt i sängen med en burk bodylotion i handen som jag var beredd att kasta och vaktade min familj likt en lejonhona. Lite tassel i golvet och sen hörde man lite prassel i väggen. Varje gång som man slappnade av något och la huvudet på kudden så körde de igång igen - och jag satt upp igen.

På morgonen tvingade jag Tobbe att ladda en musfälla som vi ställde i garderoben. Innan jag somnade på kvällen hörde jag det traditionella "smackljudet" när fällan smällde igen och jag somnade väldigt nöjd med att -"Det var 1 mindre"!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Huga, låter inte så kul med möss. Fy vilken skräck. Hoppas att de andra blev så rädda av att se sin döda kompis att de flyttade till grannen.

Min skräck är grävlingen som huserar på vår tomt. Den visar sig bara på kvällarna så då stannar jag hellst inne. Råkar man gå för nära den så bara fräser det i buskarna. Tyvärr fattar den inte att den ska gå in i den fina fällan vi har ställt ut.

lycka till med musjakt och renovering. Kram Elin

Anonym sa...

Kära syster, så är det att bo i ett gammalt hus, vi har kommit upp i 10st(än så länge)

Anonym sa...

Skaffa en Rambo så är mössproblemen ur världen :-)