29 oktober 2008

Halloween!


Jag har haft en viss förmåga att glömma av att ha godis hemma tidigare år på Halloween. Har fått säga "bus" mot min vilja och fått bilen insmetad med ketchup och dörren nerkletad med råa ägg. Men i år hade jag förberett mig med inköpt godis till ett halft kompani.
De första att komma var mina syskonbarn. Den äldsta killen har väntat på denna dagen ett bra tag och nu var det äntligen dax. Kvällen fortlöpte med flera halloweenfirare och jag tyckte det var minst lika kul varje gång det plingade på dörren.
När jag var aupair i Usa bodde jag i ett kvarter där alla gick in för att bräcka sina grannars halloweenpyntande i trädgårdarna. Vi hade klätt vårt hus och trädgård med en massa spindelnät och spelade skräckmusik på full volym. Jag var helt engagerad och öppnade dörren utklädd i en fruktansvärd mask och skrämde slag på alla ungar. Hade så jäkla kul den kvällen!
Sverige har inte kommit i kapp med Usa och sitt halloweenfirande, men vem vet? Kanske om ett par år?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller verkligen med dej när det gäller halloween! Inget går upp emot det firandet. Det bästa jag har sett av halloween här i sverige var festen hos er!