22 oktober 2008

Gekås


Eftersom jag nästintill hade nackspärr igår så var jag lite spänd över om utflykten var i farozonen. Men när jag vaknade idag så var nackvärken som bortblåst, eller ja, nästan. Klockan 08,00 stod vi utanför i blåsten och köade och när de äntligen släppte in oss i värmen så började alla fokuserat med sin handling.


Barnavdelningen visade sig vara en riktigt besvikelse, ingenting till Freja. Men tomteavdelningen vägde upp det hela! Efter några timmars shoppande märkte jag till min fasa att min vagn var helt borta! Någon hade tagit fel och ställt min vagn nånstans annanstans. Gick omkring och letade helt febrilt efter vagnen, träffade syster och engagerade henne också. Efter en stund hörde man att det plingade till i högtalarna:

-"Ett kundmeddelande: Kan Josefine Bloom gå till det röda fiket där sällskap väntar?"

Där stod syster med min vagn! Lyckan var total och efter fikat så fortsatte shoppingen igen. Eftersom vi var fyra stycken i bilen så blev det ordentlig stuvning för att få med alla påsar hem men vi lyckades. Tror att jag får ta en ny tripp innan jul igen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gekås ÄR ett av de bästa ställena i världen, tänk bara (eller förresten inte) på vad du kan få i födelsedagspresent...

Anonym sa...

Gekås är verkligen toppen, men jag tror att man måste ha lite tur också och komma ner när de fått nån bra leverans. Sist jag var nere var jag också rätt besviken på barnavdelning. Men trots det lyckades jag shoppa en hel del. Hoppas jag hinner vagga runt där inne en gång till innan tjejerna kommer;-)

Ha de gott/Kram Elin

Anonym sa...

vad är det som är så bra med det ???? jag förstår inte