20 maj 2008

Life goes on...

Dagens vikt: 3760gr
Matmängd: 10ml/3 tim
CRP: 52 (yeah, nu vänder det!!)

Frejas envishet håller på att bryta ned infektionen - nu jädrar ska den bort! Läkarna planerar att ta prov på njuren i morgon om allt är ok. Ju fortare desto bättre. Glömde att skriva igår att vi flyttades ned till hjärtavdelningen igen. Samma sal och samma plats. Känns skönt även om ljudnivån är 5 gånger så hög som på IVA. I korridoren cyklar relativt nyopererade barn omkring på trehjulingar och verkar oberörda av sina ingrepp. Mammor sitter och kämpar och trugar i skrikande barn medicin och mat och sköterskorna springer stressade omkring och sliter.

Chockade mig själv, och mitt hår, genom att gå till en frisör idag. Eftersom jag klippte mig i slutet på nov så var det lite slitet. Fick vackert erkänna för henne att jag gjort slingor på mig själv - därav den lite mörkare nyansen i nacken där jag inte såg ett jota.

Men i det stora hela så har det varit en lugn dag och Freja håller sig på mattan!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Godingar där! Det är helt fantastiskt att känna era positiva vibbar! Ni kämpar så bra alla tre! Puss och sov gott, Jennie

Anonym sa...

Tjenare!
Ni kämpar och kämpar, ni är helt otroliga.
Josse du borde nog börja skriva en bok om er lilla resa :-) du skriver jätte bra.
Vi ska till GBG på lördag, har ni lust att få besök så slå en signal.
Kramar familjen Jacobsson

Anonym sa...

vad härligt att freja kämpar på. den tjejen kommer att gå långt med en så stark vilja. tänker på er varje dag.ni som föräldrar är otroliga.tur att freja just fått er.många kramar från ann-christin och bengt i härna.

Anonym sa...

Gööööööööööööötttttttttt! Ni är outstanding fighters!!!! Puss Theresa