30 juni 2008

Back to normal!

Vaknade i morse och kände mig ännu dassigare. Skulle ju åkt ned idag ju! Ringde till vårdcentralen och förklarade läget att jag inte kunde vara sjuk längre och tjatade till mig en tid. Mitt crp var på 46 och bekräftade att dunderförkyldningen var ett virus.

-"Ta en alvedon, drick mycket och vila".

Jaså, det har jag aldrig hört innan! Tack för inget tänkte jag och åkte surt hem. Proppade i mig massa medicin och somnade på soffan i 3 timmar och vaknade - FRISK, eller ja, mycket bättre i alla fall! Tihjoo i morgon ska jag ned till Göteborg!

Pratade med Tobbe innan och han och Freja var ute och gick! Första gången på två månader som Freja får lite frisk luft! Tobias har varit heltidspappa nu ett par dagar och när jag pratade med honom innan så lät han så glad när han strosade omkring med barnvagnen. Gud vad jag längtar efter att se dem!

Förra veckan när vi var på IVA så gjorde de ett nytt ultraljud på cystan som hon har i njuren. Den hade ändrat utseende och växt så idag gjordes det ännu ett ultraljud för att jämföra. En njurdoktor fanns på sjukhuset idag och skulle kolla över det hela. Vi får förmodligen inte veta något förrän i morgon vad han tror om det hela.

Hoppas inte polisen har några fartkontroller i morgon för jag kommer köra ned till Gbg som en raket!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis,Grattis Va roligt att läsa att Freja får komma ut lite.Förstår att du längtar ned till Gbg.Ha det nu så mysigt hela familjen imorgon.Tänker på er ofta.Många kramar. Bengt Ann-Christin.

Maria sa...

Jippie att Freja har fått vara ute och jippie att Jossan är frisk!! Kram kram

Anonym sa...

Åh vad skönt att du är bättre. Vad glad jag blev att du har hittat till min blogg, tack för kommentaren. Vad roligt att Freja har fått vara ute idag.
Ha det gott

Kram

Abbes pappa sa...

Ta det vackert på vägen Josefine, så det inte händer något. Tobbe och Freja väntar nog hellre.

Lustigt ändå vad likt deras liv startat, Abbe och Frejas.

Födda i Borås, swish till Drottning Silvias, hjärtfel, 22q11, och njurtrassel.

Prinsmamman sa...

Heja Josefine!
Gott att höra att du är på fötter igen! Kör nu försiktigt och krama familjen från oss när du kommer fram!

Elliot & co