02 december 2008

Skön dag

Jag och Freja sov till 10 idag, ja jag skäms nästan att säga det när vissa föräldrar knappt får en blund på nätterna men det är sant! Sen tog jag tag i min sorgliga garderob. Efter att ha sorterat ut en stor hög till Myrorna och samtidigt tagit bort allt som jag inte kommer i (de plaggen ligger och väntar på mig), så är den tragiskt tom. Men eftersom jag har min "tillfälliga kropp" så är det så tråkigt att handla kläder. Synd bara att den "tillfälliga" har hållit i sig på tok för länge! Nu är det ju jul också så det är ju helt kört att börja ett nytt liv nu! Alla som känner mig vet att jag har Sveriges sämsta karaktär och att det vore dömt att misslyckas med en slimningkur nu.

En annan mamma var förbi på en snabbfika och på kvällen var jag på julpyssel i en blomaffär. Vi gjorde superfina dörrkransar och alla var så stolta över sina kreationer. Jag var inget undantag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vi tar en rejäl shoppingdag på allum till våren med våra "nya" kroppar!!! Puss Linda

Anonym sa...

Man måste unna sig sköna,slappar dagar...som e läkedom för själen :) Det är du värd som kämpar så!!KRAM PÅ ER o LILLA FIALOTTAN fr Carolina

VARDAGSPUSSEL sa...

härligt ny layout! rosa passar fint på en så fin tjej som freja! kram kram

Anonym sa...

Är det så det heter, tillfällig kropp. Då är det ju det jag också har. Så skönt att få veta att den inte är permanent. Hoppas mina tjejer också blir så bra på att sova framöver. Just nu avlöser de varandra hela nätterna. Underbart.

Ha det så gott. Kram/Elin

Anonym sa...

Tack för senast! Kransen blev riktigt fin på min dörr. Inskolningen hos dagmamman går riktigt bra, nu känns det nära...