08 december 2008

Jul jul jul!


I helgen var min familj på det traditionsenliga julbordet. Som vanligt var det helt fantastiskt gott och alla åt som det inte fanns en morgondag. Glömde ta ett kort på efterrätts bordet men kan meddela att det fanns massa gott som risalamalta, kladdkaka, godis och marsipan...

Marsipan har ju en speciell plats i mitt hjärta. Förra året när vi bodde på Ronald över julen så fick jag inte mindre än 3 marsipangrisar. Den minsta vägde 500 gr och den största närmare 1 kg och alla åts upp.

Eftersom jag är en riktig julfantast så håller jag på att mysa ordentligt. Bing Crosby på högsta volym, ett glas julmust och sitta och slå in julklappar - visst är det mysigt? Idag har jag och mamma bakat massa julgodis (som jag ska gömma så jag inte äter av det innan jul!) och i morgon ska jag plocka fram allt julpynt, trots Tobias protester.

6 kommentarer:

Anonym sa...

In med Julgranen!!!!

Maria sa...

Åh va mysigt! Snart ses vi... Puss

Anonym sa...

Jul är underbart!

agnespappa sa...

Då är vi två som älskar marsipan. Frun skulle aldrig stoppa något sådant i munnen så när vi Agnes föddes så låg vi där över julen och fick frlera grisar då oxå och jag fick alla själv. mmmmm
Marsipan hör till julen.

Anonym sa...

Hej
Härligt att fler vill julpynta, funderar oxå på att börja men Mikael tycker att det är för tidigt. Marsipan är hur gott som helst, de har en Bräutigams fabrik här i Gbg där man skall kunna handla, har ej varit där själv ännu. Hoppas ni har det bra! Kramar från Petra.

Anonym sa...

Njut av julen allt vad du orkar, det är du väl värd efter förra året.

Vi kom precis hem från borås neo där vi spenderat senaste dygnet. Det var väl där ni började er resa va?

Kram på er/Elin