30 november 2008

Trött

I torsdags upptäckte vi att halva Frejas mage var stenhård medans den andra hälften var mjuk och fin. Vi ringde in och sköterskorna tyckte absolut att vi skulle komma in med henne på fredagen så det gjorde vi.

Fick en underbar läkare som trodde att det var förstoppning. Efter att vi gjort en bukröntgen satt vi och väntade på att de skulle komma och säga att så var fallet, men i stället så kom de och sa att röntgen inte visade något galet. Med en gång kom den bekanta magontet tillbaka. Faan, vad är det nu på gång...

I förbi farten hade vi sagt att Freja hade en cysta i sin högra njure och den ville man nu kolla upp med ultraljud. Direkt när läkaren började undersökningen såg vi njuren. Men nu var den mycket större och totalt fylld med cystor. Hela njuren var förstörd.

Under vårt första möte i aug med Doktor Orm sa vi att de måste hålla koll på hennes cysta. Sen har vi påmint honom titt som tätt och nu är det för sent. Vet inte om det hade gått och rädda nån del av njuren men denna gången kommer han inte kunna slingra sig ur situationen när jag skäller på honom.

I morgon ringer de till Göteborg och förmodligen kommer det behöva göras en CT röntgen (en sån när man åker in i en ring) och sen får vi se vad som händer.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Usch va jobbigt !I bland undrar man vad man ska behöva göra för att bli lyssnad på. Lycka till ! Tänker på er ofta ! Kram Emma

Hannsu sa...

Nä, fy faaan rent ut sagt. Hur mycket skall ni behöva stå ut med...

Jag kan inte göra annat än skicka styrke kramar till er och hoppas att det finns något vettigt att göra åt det.

Kraaaaaaaaaaaam
Hanna

Anonym sa...

Hej på er,
Nu måste det väl snart slut på allt elände för stackars Freja och er med.Vi håller våra tummar igen och hoppas allt kommer gå bra.

Blev glad när jag öppna sidan och fick se den glada bilden på Freja
Många kramar fr Barbro o Ingmar

Hannah sa...

Fy faan så dåligt att det inte följts upp ordentligt!!!!

Känner även att jag inte ska gnälla över små problem som att Vera är förkyld och har dålig aptit!!!

Anonym sa...

Nej, vad besviken jag blir för din och hela din familjs skull !
Lilla Freja !
Nu saknar "tanten på västkusten" dom rätta orden !
Lycka till i morgon !

Anonym sa...

Jag blir så upprörd. Denna lilla tappra flicka med ett leende på sina läppar ska råka ut för ytterligare problem för att slöa läkare inte förstått vad deras arbete går ut på. Byt läkare och jag tycker inte det räcker att skälla ut klåparen. En anmälan är på sin plats. Vore jag som ni skulle jag per omgående se till att få en annan doktor. Det har ni rätt till. Styrkekram till er alla...

Marina Lagerberg sa...

Det är ju för tråkigt! Jag håller mina tummar för att det ska bli så bra det kan.

Anmäl dr Orm. Han verkar ju helt kass!

Mia sa...

Fy fasen vad onödigt, stackars Freja som ska råka ut för det där också. Tycker som andra att ni ska försöka få en annan läkare till Freja som tar er på allvar. Håller tummarna för CT:n och att det inte blir en massa krångel nu. *kram*

Anonym sa...

usch så arg och ledsen man blir!
tycker sjukhuset ska anmäla honom själva för tjänste fel!
men lägg nu inte all energi på honom. Nu ska Freja bli bra!
All styrka från oss här på österlen!
Kram
MoDE

Abbes pappa sa...

Nämen vad fan är det jag läser nu?! Frejagumman, inte ska du ha cystor i njuren. Blä.

Vad gör de då? Tar bort den?

Nu lider jag med er.

Kram.

Anonym sa...

Hm.. fasiken. Det var inte bra alls ju. Men kan man få en ny njure nu eller hur funkar det? // Frida