21 november 2008

Fredag

Mina tankar om matpumpen kanske har ändrats lite. Ja, jag är inte den som inte kan erkänna att jag kanske hade fel trots allt!

Natten var som en dröm. Jag gick upp när den pep och hällde i mer välling och sen somnade jag om. Klart. Underbart. Kan passa på att slänga ut frågan om det är någon som vet hur ofta man måste byta maten. Är det var 4:e tim eller kan man ha längre intervaller?

Det största minuset med pumpen är att man blir så låst! När man går runt med henne i huset så måste man släpa runt med droppställningen och byta våning är ett helt projekt. Just nu har hon den 20 tim/dygn men jag hoppas verkligen att vi snart kan mata henne snabbare så de "fria" timmarna ökar i antal.

Usch, jag känner mig gnällig! Detta är ju i stort sett ett I landsproblem om man jämför med det förflutna men jag känner mig otålig och vill bara se framsteg!

5 kommentarer:

Hannah sa...

Nu förstår jag (tack vare imsavimsas kommentar) att den funkar för att matningen sker långsammare. Förstår att det känns som ett "steg tillbaka" men det är ju jättebra att det funkar!!! Doktor orm kanske inte är så dum ändå ;-)

agnespappa sa...

Skönt ändå att det går bra med pump. Här går allt fint oxå och alla är såååå nöjda.

Anonym sa...

Jag tycker ni har varit jätte duktiga och positiva hela tiden så klart att du får gnälla lite.
Inte konstigt att du är otålig!
Men kräks hon mindre nu?
håller tummarna på måndag att ni ska få fler framsteg!
Kram
Malin

Hannsu sa...

Vi har fått en rygga och lägga pumpen i. Det är bra för då kan Oscar leka och "äta" samtidigt. Inte för att Freja kanske kan ha ryggsäcken på ryggen ;-) men den är lätt att hänga över sin egen arm vid förflyttningar osv.
Tar man en intakt påse, dvs inte överhälld i annan behållare så kan den hänga bra länge. Kommer inte ihåg exakta tiden men det är mer än 4 timmar i alla fall.

Mia sa...

Har ni inget stativ till pumpen? Vi har ett litet stativ så man kan bära med sig pumpen helt lätt. Sen fick vi en ställning med hjul så att pumpen rullar med på golvet, ingen droppställnin dock. Finns bild på bloggen: http://imsavimsa.blogspot.com/2008/10/vr-nya-kompis.html

Lycka till!