22 januari 2009

Jobb!

Gick upp i ottan, 6,30 (jaha tänker ni nu) men när man är mammaledig och har en dotter som sover likt en tonåring så är det väldigt tidigt! Efter att ha skjutsat Freja till mamma och pappa så åkte jag till jobbet!! Satt och sjöng och log i bilen över tanken att komma tillbaks till jobbet! Har inte jobbat sen nov 2007 och har kännt mig lite understimulerad här hemma det sista.

Jag tror att jag har bland de roligaste jobben som finns! Är butikschef i en Jack & Jones butik och planen är att jag ska "gästjobba" en dag i veckan till en början så får vi se framöver. En annan tjej har min tjänst tills jag kommer tillbaks för gott. Mitt ansvar kommer att vara att hänga om i butiken och det känns så roligt! Hjälpte alla kunder med världens leende och dagen bara flög iväg. Kände dock av det i fötterna att man inte var van vid att strutta runt hela dagar högklackat!

I morgon har Freja namnsdag!

12 kommentarer:

Hannah sa...

Jag tycke oxå att 06.30 är i ottan!!! Verkligen!!! :-)

Förstår att det va roligt att jobba och jag vet att man kan bli lite understimulerad, har ju gått hemma sen September 2006.

Det där med klackar är lite olika, när jag va på fest senast kände jag inte av klackarna alls trots många timmar med stövlarna på.Men däremot på begravningen sist då va det en enorm lättnad att ta av dem bara efter ett par timmar. Så det betyder att klackar+alkohol funkar för mig men inte annars ;-)

Inget att rekommendera i jobbet kanske :-)

Jonatan & Frida sa...

Gött!!!! Är det alltid torsdagar nu då? Lunch nån dag då kanske?!? // F

Anonym sa...

Härligt att det känns så bra på jobbet. Har inte riktigt fått den längtan än men å andra sidan har jag bara vart hemma ett halvår än. Ska nog in och jobba lite i september tänkte jag, så att jag inte glömmer bort allt.

Antar att frejas mormor och morfar är lika glada de som får ha gulletjejen hela dan.

Ha det gott/Kram Elin

Anonym sa...

Förlåt, glömde ju nästan

Grattis på namnsdagen gullunge!!!

/Elin

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen Freja!!
Härligt att höra att du är lycklig att komma tillbaka till jobbet!
Ta hand om er!
Kram
MoDE

Anonym sa...

GRATTIS FREJA på namnsdagen.
Hoppas du har en bra dag!!
Trevlig helg!

Barbro i Sparsör

Anonym sa...

Underbart! Grattis till att ha börjat jobba, det kommer göra dig gott! Grattis Freja på namnsdagen, du är så söt på alla kort som mamma lägger upp på bloggen! Är så glad för eran skull, saker och ting börjar röra på sig, Halleluja! Puss o kramar Theresa

Anonym sa...

Grattis Freja på din namnsdag!

Kram från Erika m familj i Dalum

Abbes pappa sa...

Grattis på namnsdagen Freja.

Kram Abbe

Psst. Pappa hälsar.

Anonym sa...

Grattis på din namnsdag Freja önskar Farbror Niklas o Linda.
Hoppas vi ses snart!

Anonym sa...

Massor med grattiskramar på Frejas namnsdag! Hoppas att allt är bra med er! =) Kramar från Julia i Linkan

Anonym sa...

Grattis grattis på namnsdagen Freja! kram från oss