20 januari 2009

Bra dag!

Min mamma kom till oss i morse och jag pep iväg till tandläkaren. När tandläkaren frågade om jag småäter svarade jag att jag misshandlat mina tänder med massa godis det senaste året och jag förmodligen skulle ha massa hål. Men icke! De 6 småhål som fanns förra året hade mirakulöst förvunnit kvar fanns bara 1 litet ynka hål! Yeah!

När jag kom hem sov Freja forfarande (kl 10,00) så mamma hade suttit och surfat och fikat medans jag var iväg. Varje vecka har jag fått i läxa att spola cvk´n med Heparin (blodförtunnande, som ska göra att slangen inte täpps igen) men det var bom stopp idag. Vågade inte trycka på för kung och fosterland heller eftersom jag såg hur lätt den gick sönder i gbg.

Ringde till dagvården på Borås sjukhus och fick komma in med en gång. Där fick personalen inte igång den heller så de ringde efter narkospersonal som är experter. Mannen som kom var väldigt trevlig men hade aldrig sett en sån cvk och var inte alls sugen på att spola den heller. Jag försökte övertala honom men han tyckte vi skulle åka till Göteborg. Suck.

Åkte hem utan att fått cvk´n fixad och väntade på att få åka till gbg. Men de ringde från Borås med underbara nyheter, att de visste till 100% att tumören var godartad! Läkarna har inte vetat helt att den var god men idag kom äntligen det slutgiltiga provsvaret! Den sista pusselbiten blev lagd och vi kan äntligen pusta ut ordentligt! Sen sa sköterskan att de skakat fram en narkosläkare som kunde ta bort cvk´n och att detta ska göra kl 9,00 i morgon!

Hurra!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart !

Hannah sa...

Jaha, har hon haft den kvar? Men vad skönt att bli av med den nu då!! Och skönt såklart att tumören va godartad!!

Då måste du väcka din lilla sömntuta "tidigt" imorgon igen, stackars Freja :-)

agnespappa sa...

Vilket skönt besked. Hoppas ni får återgå till de "lugna" dagarna efter imorgon igen.
Kram från Agnesfamiljen.

Anonym sa...

Skönt att höra.
Må så gott!
Kramar Erika

Anonym sa...

God kväll=)

vad skönt att ni slapp att åkaner till Gbg igen. Och ännu skönare att ni kan ta bort den imorn.Men vad underbart att den bara var godartad. nä, nu ska jag ta och slängamig i sängen brevid en snarkande bebis=). Karm o god natt

Anonym sa...

Ååå vad skönt!!!
äntligen försvinner den då! Kan man få ett bättre samtal!!
Nu går det uppåt för Frejatösen!!

Är nervös för mitt besök hos tandläkaren för precis som du har jag också proppat munnen full med sötsaker i ett år!

Kram

Anonym sa...

Hurra, hurra hurra. Å så skönt att den var godartad. Nu får det vara slut på äckelbollar för Freja.

Härligt också att det gick bra hos tandläkarn, jag vågar inte ens gå dit ja;-)

Här finns två sömntutor till. Dessvärre Freja från oss/Elin

Anonym sa...

öö vad hände med mitt inlägg? Dessvärre vill de inte sova före 02 skulle det stå. Och ha det så gott och krama Freja från oss/Elin

Anonym sa...

gud vad skönt att äntligen få det svart på vitt!!
och vad bra att även boråsare kan skaka liv i narkosläkare :)

puss o kram