16 januari 2009

Fredag

Idag styrde jag och Freja bilen mot Falköping och hälsade på våra vänner. Både mamman och lillkillen har födelsedagar nu i jan så vi kom med paketet och firade dem. Som alltid när vi träffas så pratas det massvis med sjukhussnack och vi ger varann råd och tips. Det är skönt att prata med nån som är i samma sits som en annan.

Efter denna sista operationen har jag varit så glad över att Freja verkar kräkas mycket mindre, men tyvärr verkar som det kommer smygandes tillbaka allt mer och mer. Idag var det en omgång på morgonen, en när faddrarna passade henne, massa ulkningar när vi var i Falköping och på kvällen spydde hon ner mig. Jaha, det var kul så länge det varade!

Kollade på Let´s dance ikväll och konstaterade att de måste fått rabattkort på spraytanning! Alla såg ut som de har varit utomlands i flera veckor.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är underbart när vi träffas!!!!!!!!!!!!!!
Kram Kram/Falköping

Anonym sa...

Det är så härligt! Din positiva energi lyser igenom dataskärmen och träffar mig pang bom bara! Trots allt ni går igenom verkar du se ljust på det, STARKT och INSPIRERANDE! Tack

Anonym sa...

Hej gumman! Malin här hos mig och hon har visat mig bilder och jag har läst! Malin berättar alltid om dig och Freja! Tänker på dig/er ofta här! Kram på dig mamman! Hoppas att få se er en dag! Kram från Anneli...Neeee...TUSEN kramar!!!!!!!!!

Anonym sa...

Jobbigt att kräkandet är tillbaka...Vi hade också bättre perioder efter sjukhusvistelser (med mindre mat och ibland dropp)många gånger. Ni har säkert redan det men annars är ett tips att beställa hem kräkpåsar (såna som finns på sjukhus). Jag tyckte att det var lättare att "fånga upp" kräkset med en sån så slipper man byta kläder på hela familjen flera gånger om dagen...Sen kan man mäta hur mycket det kom också även om man ju blir rätt bra på att uppskatta...
Vi hade dessa påsar utspridda lite varstans i huset, bilen, bakfickan mm så vi alltid hade en i närheten när det var dags. Inte så snygga inredningsdetaljer/accessoarer dock ;).

Har ni provat att byta mat nyss?
Annars kan jag tipsa om ett forum på Allt för föräldrar, sond och knapp-matning, där det finns så mycket erfarenhet och tips och stöd att hämta av andra som är/varit i samma sits.

Många kramar, Sofia

Maria sa...

Läser du inte Bellas blogg? Hon visade upp hela nakenfiskroppen efter sin - just det - spraytanning... så du har träffat helt rätt i din analys... onsdag baby, onsdag... längtar! puss