27 juli 2008

Hot, hot ,hot

Vikt: 4050 g
Mat: 34ml/ 3 tim

Det är inte bara jag som har svettats idag eller? Shit vad varmt det är! På den sal som Freja ligger har tyvärr inte försetts med ac så på eftermiddagarna när solen ligger på de stora fönstren så blir det hett!

I fredags kväll så hände något med Frejas puls. Den fick fullkomligt fnatt och blev helt oregelbunden. Den hoppade mellan 140 och upp till 290 i 5 tim. Hjärtläkaren kallades in och jag var ett vrak under alla timmar och satt och bet av varenda nagel. (ska påminna Freja om att hon är skyldig mig några manikyr omgångar!) Tillslut satte läkaren in en viss medicin och då blev allt lugna gatan igen. Sen dess har det inte varit något.

Igår kväll var jag och TobbeIron Maiden, eller ja, vi var utanför och tjuvlyssnade! De enda låtarna jag kan är "Run to the hills" och "Fear of the dark" men Tobias satt med konstant tuppskin - även på smalbenen, så det måste vart bra.

Vi hade läkarsamtal idag. Ville kolla av läget, här är de nämligen experter på att helt utan förvarning komma med en dags varsel och säga att man ska hem eller till sitt hemsjukhus, så vi sa till honom att de ska ge oss god marginal. Deras uppmatningsplan för Freja är helt galen! Läkaren hoppas att hon ska kunna äta 75ml/3 tim redan inom en vecka och att de ska kunna plocka bort hennes cvk. Den högsta mängden hon någonsin har ätit är 50 ml och det var i mars! Men, peppar peppar, det verkar fungera hittills. Idag tog hon till och med nappflaskan lite grann! Kanske var det för jag hade hällt i hennes nya mani - fruktdryck!

När det var som varmast idag så flyttade vi upp till tredje plan på Ronald. Till vår gamla lägenhet "Kaninen"! Nässjö familjen fick åka hemåt idag efter 6 månader här i Götet. Skönt att vara tillbaka där uppe - det var dock som en bastu där under taket!

Ikväll kom det två nyfödda barn till salen. Man såg de vilsna, ledsna föräldrarna och kände verkligen med dem. Usch, deras resa ska precis börja- jag får nog ta dem under mina vingar!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas värmen håller i sig, men kanske lite lägre. Kan tänka mig hur det blir uppe under taket på "VIP"våningen på Ronald...

Anonym sa...

det som hände i fredags eller nått likande är nått jag känner till väl nu. Min sambo har förmaksflimmer och då hoppar hjärtat fram och tillbaka sådär. Då startar dom om hjärtat (låter fint va)med elkonvertering. Sen brukar han få träningsvärk i vänstersidan vid bröstmuskeln.

Hoppas allt går bra och att ni kommer hem snart !

Anonym sa...

290??!! Jösses. Det är ju hysteriskt. Själv bet jag sönder alla mina naglar och nagelband så fort vår lillkilles hjärtrytm gick upp till 210.

Hoppas att det går bra för Freja och att ni får komma hem snart.

/Anna

Anonym sa...

Ja usch ja vad ont i magen jag fick när hon höll på att skjuta i höjden sådär...känns ju skönt att man har duktiga läkare runt om sig iaf :)
Vår käre hjärtprofessor fick ju vända när han var på väg hem eftersom Agnes drän fastnat....och han glider in och bara drar ut det.

Vi slapp mega omysiga 4a rummet idag,och hamna på Phu rummet istället.Du får komma o kika in vår nya lya, jag ska häcka där hela dan imorgon när grabbsen o pappsen ska göra Liseberg.
Suss gott/ Agnes mamma