19 april 2008

svårt-att-andas-mätt

Sitter här vid datan och är supertrött men har ändå ett litet slött leende på läpparna. Det har varit en sån bra dag! Freja hade haft en bra natt och var på sprallit humör när jag kom. Ändå var det den norska sköterskan som Freja log mest åt! Ska ta ett allvarligt snack med min dotter i morgon.

Vi fick flytta ut på eget rum och under nätterna ska hon sova på en övervakad sal. Det känns som en perfekt lösning för att det är väldigt slitsamt att sova med henne. Åh nu får jag säkert skit av alla småbarnsföräldrar! Men att sova med ett sjukt barn som ska äta var 3:e timma och att sköterskor kommer in och tar kontroller, att det larmar ute i korridoren och sova i korv-med-bröd-säng (som Tobbe kallar dem) det tär verkligen på en!

Mamma och pappa kom och hade med sig god mat, som utlovat. Freja blev bollad av mormor och morfar stod och övervakade och skällde på henne för att hon var för hårdhänt. Morfar är lite blödig under sin starka fasad när det gäller bebisar, och speciellt Freja tror jag. Efter matningen gick vi ut och köpte en glass på Pressbyrån och gick ned till ett mysigt kolonilott ställe nedanför sjukhuset. Sen gick vi till baksidan på Ronald huset, där alla som har möjlighet sitter och solar nu för tiden, och drack kaffe med vårt lilla gäng.

Ikväll har vi grillat, alla 6 satt helt knäpptysta och åt för det var så ljuvligt gott! Efter som man inte har någon spärr så blev jag sådär karatemätt. Min mamma brukar säga efter att ha ätit julbord att hon får svårt att andas - och så mätt är jag nu. Hmm, det kanske ligger i släkten!

1 kommentar:

Anonym sa...

Svårt-att-andas-MÄTT? Vem? Du? :)Vi snackade om tårta efter maten va..det skulle ta livet av oss om vi har haft det. Tusen tack för en fantastisk myskväll...Det måste vi göra om...fast med mindre kalorier;)...Nu ska jag in i säng...ses imorgon...

P.S. Det var trevlig att ses igen Hacker Mormor:) och Morfar...Många kramar från Guldhamstern