27 september 2008

Dop


Ett välfyllt kylskåp innan gästerna kommit


Mina systrar spelade och sjöng


Jag, Tobbe, Freja, hennes tre faddrar + prästen



Det är kul med dop!



Tårtan som jag gjort själv! (Stolt som en tupp)

Moster busar

Kalasklänningen har åkt på!


Hela gårdagen gick åt till att städa huset och baka tårta inför kalaset och idag var det äntligen dax för Frejas dop. Vi började ceremonin med "Tryggare kaningen vara" och redan då kom tårarna på mig. Det blev så känslosamt med allt så det gick inte att hålla tillbaka. Freja däremot sken som en sol igenom hela dopet och var supersnäll. Vår präst var kanon och pratade bla. om att Freja haft en tuff start.

Efteråt tog alla gästerna 100 000 kort på oss och framför allt Freja som var så fin i sin klänning, som för övrigt är 65 år gammal! Sen smaskade vi smörgåstårta (mamma och pappa hade bakat till ett helt kompani!). Jag hade gjort tårtan själv och var stolt som en tupp när alla stod och beundrade den.

Tack alla som gjorde Frejas dop så himla lyckat! Tack för alla fina presenter också!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad fin hon va i sin klänning (båda klännigarna) Härligt att dopet blev lyckat.

Antar att ni är helt slut nu, så lägg upp fötterna och ha en skön kväll alla tre.

Massor av kramar från Elin

Anonym sa...

Jättefin tårta :D

Och va kul att det blev en bra dag.
Hon var himla fin Freja =)

Anonym sa...

Jättefin tårta!! =)
Plus en jättesöt freja!!
Kram Louise

Anonym sa...

Vad söt hon är, lilla prinsessan!
Försöker fortfarande få Lukas att somna, men nu tog Mikael över så att jag fick se de fina bilderna.
Kram Petra

Abbes pappa sa...

Grattis Freja på stora dagen!

Hälsa morsan att det var en tjusig tårta hon gjort.

Mia sa...

Grattis till det fina dopet Freja!

Anonym sa...

Grattis Freja på din dopdag! Hur söt som helst. Tårtan såg HIMLA GOD ut!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kramar Falköping

Anonym sa...

Hej!

Har varit bortrest ett tag (bla i vara gamla au-pair trakter) och bara tittat in som hastigast på bloggen. Ska nu läsa i kapp ordentligt. Måste bara säga hur kul det är att läsa att ni har kommit hem och att allt går så bra!
Kram Annika

Anonym sa...

Kan meddela att smörgåstårtan var minst lika god idag...

Anonym sa...

Till Freja,
Roligt att se bilder och se de fina klänningarna som du hade på dig på din dopdag.Du verkar helnöjd m klanen,prästen och de andra gästerna..Tårtorna verkar goda!!
Lycka till i framtiden!!
Kram fr Barbro o Ingmar

Anonym sa...

Hej Freja!
Grattis till ditt fina namn, du är jättefin i din dopklänning! Min mamma sydde min klänning. Jag hade samma doppräst, visst är hon snäll? Jag var väl inte lika snäll som du när jag döptes men jag var så himla trött, skrek ett tag tills jag fick syn på ljuskronorna och sen somnade jag! Du är fin!

agnespappa sa...

Grattis Freja.

Anonym sa...

åh.. mysigt!!
och josse... ja, tårtan var riktigt najs! ;)
mysigt att systrarna bloom spelade oxå måste jag erkänna!
Allting verkar ha varit hellyckat..

Tur även att jennie (måste vart jennie) hjälpte till med smörgåstårtan dan efter ;)

KRAM

Frida sa...

Så, nu har jag gråtit lite efter att ha läst om dopet och sett bilder. Freja är världens vackraste. MAMMA var väldigt fin och pyntad på dopet!!! Go Josse. Systrarna Jennie och Jessica väckte också några tårar till liv hos sentimentala Frida. Jag vill snart hem och hälsa på igen! Stoooora Kramar till er alla. Tante Frida

Anonym sa...

Grattis Freja till dopet! Jättefina foton och vilka skratt du fick till!
O mammas tårta ska hon helt klart vara stolt över! Fick du smaka?
Kram kram puss
MoDE
Ps. lagt in nya bilder på styleroom.se

Evelina Boström sa...

Även tante Monstret fällde en tår när hon entrade sidan, gud vad hon växer och är lika söt som alltid såklart! Kul att det blev ett sånt fint dop och den där tårtan hoppas jag finns kvar infryst till jul, vilket mästervärk - helt imponerad!! Du är grym! Saknar er, massa puss och kram!

Maria sa...

Jisses va söt hon är!!!