11 september 2008

Dop

Idag var en präst här på fika eftersom Freja ska döpas! Vi kommer ha ett litet dop här hemma med våra familjer. Att ha dop i hemmet är inget som de gör nu för tiden men de gjorde ett undantag för vår tjej. När vi satt och fikade så slog det mig hur ofta jag säger tex: - Gud absolut! eller Herre gud si eller Herre Gud så. Som tur var var det en yngre upplaga av prästgenerationen, som dessutom är kvinna, så jag fick inte onda ögat för att missbruka "han där uppes namn"!

Freja är ju en väldigt speciell tjej så hon kommer att ha inte mindre än 3 faddrar! Tobias bröder (även kallad Klanen av mig) har fått detta uppdrag.

Prästen ville veta hennes fullständiga namn och vi berättade att det är Freja Christine Siggelina Bloom. Ok, det finns en story bakom detta! Christine heter hon efter hennes mormor och farmor. Hennes tredje namn kom till genom att jag trodde att det var en liten "Sigge" i magen när jag var gravid. Alla klappade och undrade så hur "Sigge" mådde och växte. Alla utom min svärmor och min chef! De sa: -Det är minsann ingen Sigge utan en Siggelina! När "Sigge" tittade ut stämde ju detta som alla vet vid detta laget! I januari när papprena kom från skatteverket så skrev vi Freja Christine Siggelina och det blev godkänt!

Prästen skrattade gott åt storyn och det kändes som att hon kommer att bli perfekt till dopet!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är som när jag kommer till dagis och tänker innan att nu Hannah får du inte svära!!! Då får jag som torrets och bara spottar ut svordomar mellan varje ord. Almas fröken sa till mig att -vad du svär!! Jag skyllde på taskigt ordförråd :-)

Anonym sa...

Va mysigt! ska bli kul att se bilderna sen! Blir det snart så ni fortf kansj´ke kan vara utomhus?
Kramar
MoDE

Anonym sa...

Hej på er!

Så kul att läsa att allt är bra med er!
Vad stor hon har blivit "lilla" Freja.

Tänker ofta på ER!

Kram Pernilla (från IVA)

Anonym sa...

Ha ha, det kommer hon nog vara ensam om att heta!
Fantastiskt härliga bilder! Hoppas ni får ett mysigt dop! Pussa lilltjejen från oss! Kram kusin Linda

Anonym sa...

Åhhh... coolt! I love U Jossan :)

// Fridan