24 augusti 2008

Fröken Kräk


Det kräks en hel del nu förtiden! Lilla fröken Kräk tycker att hennes mamma ska tvätta hela tiden! På morgonen tar man "nattens skörd" och stoppar in i maskinen det första man gör och sen blir det alltid nån mer maskin under dagen. Men mellan kräkningarna så hinns det med lite promenader och besök. Min mor och far var på snabbvisit idag, pappa har legat däckad med världens magsjuka och kusinerna och svåger har haft en riktigt tuff vecka.
Tobias gudföräldrar var här idag också - tack snälla för de fina presenterna! Freja fick en tjock Pippi bok. "En stark tjej till en annan stark tjej"!
Jag tror inte att Freja har fått magsjuka, men det har handlat mycket om kräk under veckan. I morgon ska jag få en extreme makeover hos frissan. Kan verkligen behövas, ser ut som en trailertrasch med min utväxt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gud va söt hon är lilla gumman!!!!
Läntar efter er alla!!!!
Har en kräk son här hemma oxå. Tvättmaskinen går dagarna i ända. Hoppas vi kan ses snart!
Kram Kram/Falköping

Freja sa...

Linda: jag har tänkt på er just dethär med tvätt! Har ni egen maskin? En annan ska ju inte klaga när man har så nära! Vi saknar er också!

Abbes pappa sa...

Kanske kan jag och Freja bli ett skönt gäng. Fröken Kräk och Mr Kryp.

Cool mössa hon har.

Mia sa...

Ett tips från en f.d. "kräkexpert". Använd tygblöjedukar (fyrkantiga 50x50 cm) eller liknande tunna handdukar, dom är lätta att tvätta och så suger dom upp kräks så att det inte rinner ut överallt.

Sen är det praktiskt med sjukvårdens "kronikerblöjor", såna där breda remsor med blå plast underst och mjukt papper ovanpå, att ha i sängen och vagnen under lakanet så blir iaf inte madrassen kräksig.

I bilstolen hade vi en stor handduk som täckte tyget.

Nu är ju sonen opererad så att han inte kan kräkas, men jag minns bra hur det kändes som om man vadade omkring i kräks och allt luktar sur spya..:(

Kram!

agnespappa sa...

Det handlar om uppfostran. Jag säger bara till Agnes att inte göra det så gör hon inte det...
eller.... nä just ja så var det inte.
Skoja bara
Vad Freja ser ut att växa. Ser riktigt go ut.