19 februari 2009

Kommun

Idag pratade jag med en kvinna på kommunen om framtiden för Freja på dagis(eller jag menar "förskola" som det heter nu förtiden!) Hon var så underbar så jag har varit glad hela dagen efter vårt samtal. Ingenting var några problem, jag sa att det kanske blir aktuellt med stödtecken för Frejas del, då sa hon - "Ja, men då skickar vi personalen på en helgkurs så får de lära sig det" osv. Berättade lite kort om historiken och att hon har knapp som är kopplat till matpump mm.

Tanken är väl att hon ska smygstarta nån gång vid denna tiden nästa år och det är så otroligt svårt att sia om hur långt hon har kommit i utvecklingen då! Går hon? Äter hon nåt i munnen? Vi får se helt enkelt.

Tänk om alla var lika underbara som "kommunkvinnan"!

7 kommentarer:

Maria sa...

Och tänk om alla var lika underbara som du... ;-)

Anonym sa...

Gud vad härligt att de var så tillmötesgående, den bilden får man inte så ofta när det gäller kommunen, som oftast kan verka ganska tvära.

Anonym sa...

Vad skönt för er. Ni kan behöva lite flyt nu. Christine har varit en snabbis hos mej tis-tors. Jättemysigt! Men saknade ju dej! Vi får ta en träff snart.
Kram
MoDE

Anonym sa...

Ibland måste man helt enkelt träffa på rätt människa, härligt. Vad spännande att hon ska börja på dagis (eller ja förskola då, men jag kommer nog alltid säga dagis gammalmodig som jag är:-))

Kram på er/Elin

Anonym sa...

Underbart att höra! Viktigt att känna trygghet m dagis. Puss och kram.

Jonatan & Frida sa...

Hon borde få en länk till bloggen. Så fixar det sig nog ännu bättre!!!

Hannsu sa...

Hoppas att det håller i sig när det väl kommer till kritan (inte min erfarenhet)

trevlig helg
kram