12 februari 2009

Blommor

Idag kom min pappa med en bukett till Freja, en hjärtebarnsbukett som säljs nu för att samla in pengar till Hjärt/lung fonden. Åkte till "Blomman i byn" som butiken heter för att köpa en sån och ta med mig till syster också.

På glasdörrarna till kylen, där alla snittblommor förvaras, fanns en uppmaning till alla kunder att köpa dessa Hjärtebarns blommor samt en bild på Freja och sammanfattningen som finns här på bloggen på högersidan! Blev så rörd att jag nästan började gråta.

Vid kassan fanns även en skål där man kunde lägga ett bidrag och jag hörde av säkra källor att det var massa pengar i den ikväll!


Dessa pins kan man köpa och bidra till insamligen också. Finns på bl.a. Hemköp, Gina Tricot och kostar 25 kr.

Alla kan göra något!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej!

vad fint gjort att sätta upp ett kort på freja och lite fakta om henne. Kram på er alla=)

Anonym sa...

Så Freja är lokalkändis? Fast hon var säkert rätt känd i er "lilla by" innan. Köpte pinset idag och letar efter nånstans de säljer bakelserna men det har jag inte hittat än. Får väl leta vidare, nånstans häromkring måste de väl säljas.

Hoppas ni får en mysig helg.

Kram Elin, Alice & Tilda

Freja sa...

Jag jagade också bakelser idag! Men de sa på konditoriet att de säljs senare på året! Konstigt men ingen av ställena hade hjärtebakelser så det stämmer nog. (synd ; ))

Prinsmamman sa...

Vad häftigt!! Bra initiativ!!
Jag tror bakelserna säljs v 17 men är inte helt säker. Måste kolla upp =)
Kramiz

Prinsmamman sa...

Kollade upp saken, bakelsen säljs v 17 dvs 20-26 april. Så om vi har Elliots 2-års kalas den 26 april så blir det bakelser istället för tårta, vad tror du om det?!
Bakelserna brukar kosta runt 27 kr och det fanns bara ett enda ställe som sålde dom i Uddevalla förra året så det är kanske läge att ringa runt och sätta lite press redan nu ;)

Anonym sa...

Ha en trevlig Alla Hjärtans dag!

Kram

Anonym sa...

Köpte ett par pins på senaste shoppingen på Gina. 50 kr känns som något man definitivt kan avvara..:)

Anonym sa...

Jag har oxå letat bakelser utan lycka men nu förstår jag varför!!! I lilla simrishamn eller Ystad verkar pins inte finnas men ska försöka på rasten i Malmö på tisdag. De e ju bara så söta!
Kram
MoDE