18 maj 2009

Inlåst

Inlåst i bilen

När vi kom hem från läkarbesöket parkerade jag som vanligt på infarten, gick runt bilen och skulle ta ur Freja. Vad jag inte visste var att jag av misstag hade låst bilen när jag satt inne i den och nu var Freja inlåst.
  • I gassande sol,
  • fastspänd, bakåtlutad
  • kräks oftast när hon blir upprörd

= ingen bra kombination

Ringde till Tobbes jobb och skrek att han måste komma hem med reservnyckeln. Medans jag väntade på honom planerade jag vilken ruta som skulle offras och vad jag skulle krossa den med. Ingen ruta behövde offras för Tobias kom hemsladdandes på två hjul. Aldrig har lilla Lupon gått fortare!
Snipp, snapp slut, så var Frejas äventyr slut!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men lilla gumman då. Tur att äventyret slutade så snabbt iaf. Och vad skönt att ni hittat en sån bra läkare. Jag har nästan börjat tvivla på att de finns. Men jag vet ju iofs att det finns ett par stycken på 328:an ;-)

Kram på er/Elin

Jennifer sa...

Vilken stressig situation! Tur att du har en rallykille! Om du har möjlighet ngn dag får du jättegärna maila om hur du upplevde Grötö och vilka tankar det gav. Kan tänka mig att många tankar dök upp, men vi får tänka att iaf detta år vi haft med våra goingar, dock är förbi och inte i sin helhet återkommer. imorgon ska Clara testa bad på habilitering ochska då njuta av vårt lilla underverk.

Anonym sa...

Ha ha ha. ännu en bilhistoria att minnas. Jag har faktiskt hört några stycken men ingen som gått galet!
En kompis syster satte killen på trappen, ca 1 år, när hon skulle sätta i gång bilen för att kunna skrapa rutorna. hon stängde dörren och den gick i baklås. Hon satt inlåst i bilen, utan mobiltäckning, höggravid, med en kille som börjat vråla på trappan. Hon bevisade att även som höggravid då kan man ta sig ut ur bilen genom rutan...

En kollega som gav sitt barn nyckelknippan att leka med, normalt när hon satt i vagnen. Denna gången när hon var ledsen i bilen och han bara skulle ut ur bilen och flytta ngt i baksäten gjorde han samma sak. Just som han slänger igen dörren lyckas dottern trycka på knappen och den låser!!!Paniken stiger och kan försöker att få tag i sin svärfar som har extra nyckel till deras hem, där extra nyckeln till bilen finns. när han väl får tag i svärfar och han e på väg dit lyckas dottern trycka på knappen igen....
Du e inte ensam!! kramar
M