03 maj 2009

Älskade matpump

I fredags kväll fick vi ett infall att åka till syrran och hennes familj på Skrea camping i Falkenberg. Sagt och gjort, packning i 180 och sen in med allt och alla i bilen. När vi var halvvägs slog det mig att jag glömt matpumpens laddare. Varje natt sätts den nämligen på laddning. Sa några väl valda svordomar och körde vidare.

Vi var fyra vuxna och tre småbarn i samma husvagn men finns det hjärterum så finns det stjärterum!

Så var det pumpen. Hela dagen igår matade vi för hand. Alltså sondade med matsprutor i knappen. Freja äter 60ml/h 18 timmar om dygnet nu så det var ett fasa matande, och långsamt ska det gå. När man fått i henne 60 ml, ja då var det en ny timma och nya 60.

Ska aldrig mer klaga på pumpen, jag svär.

5 kommentarer:

familjen Berggren sa...

Nödvändiga ont får man klaga på. Så klaga på

Hanna sa...

Hahaha...ni är ju goa ni haha..
När man vill så går väll allt, antar ja :)
Härligt att höra att ni har det bra!
Hoppas att vi kan ses någon gång i sommar! Alice längtar så gräsligt efter Freja :) Kram till er alla.

Jennifer sa...

Det är inte alla som kan skriva matpump på sitt CV. Dock ett oehört enformigt jobb som går isådan slowmotion.
tack och lov att elektriciten är uppfunnen!!!!!

Anonym sa...

Herregud att ni bara orkade leka matpump så länge. Jag hade gett upp direkt. Tyckte gott och väl att det räckte att sonda var 3:e timma dygnet runt på mina, skulle jag gjort det i 18 timmar i sträck hade jag nog blivit tokig.

Kram på er/Elin

Anonym sa...

Kul att få träffa er. Ett riktigt litet charmtroll ni har.
Hoppas vi ses snart igen.
Kram