04 augusti 2009

Sveriges vackraste vårdcentral

Obs! bilden är lånad av Familjeläkarnas hemsida - vi har inte såhär fint väder!



De säger att de har Sveriges vackraste vårdcentral här på Skrea strand. Jag hade gärna gått till en annan "sevärdighet" men Freja har varit ledsen större delen av natten och vi misstänker öroninflammation. Hon har dessutom 39 grader i feber och lagt till med en elak hosta och givetvis har jag glömt ta med mig inhalations saker! I förtältet ligger nattens "skörd" med nerkräkta handdukar och lakarn.

Återkommer om hur det gick.

Update: Läkaren trodde att Freja fått ett virus. Hon hade svullna mandlar, snorig, rosslig i bröstet, och röd i öronen. Vi fick inhalera och var välkomna tillbaks om det behövdes fler gånger. Nu ligger hon utslagen i sängen och sover.

Ps. det var den finaste vårdcentralen jag varit på. Trevliga var de också. Mer privatkliniker till Sveriges befolkning!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er! Hoppas att Freja mår bättre nu på eftermiddag...Vi tänker på er!

Kramar från familjen Tellefsen

Freja sa...

vi tänker på er familjen Tellefsen!

Carro sa...

Hoppas hon kryar på sig,lilltjejen!*styrkekram t er alla*
Vi gav upp efter nästan 3v på kusten i regn o blåst o drog hem.Vi får ses en annan gång om vi/ni har vägarna förbi!

Anonym sa...

Krya på dej Freja!
Kramar från varma soliga österlen!!

Jennie sa...

Puss till min lilla goding! Nu måste jag snart träffa dej, saknar dej såå mycket. Kram från moster