29 december 2009

Pass

Jag åkte in till polisstationen idag för att ordna med pass till Freja. Efter "ett gäng" olika korttagningar så fick vi ett kort där hon kollade in i kameran så det fick duga. De ville även veta hur lång Freja är så jag sa att det var runt 86cm kanske. Men det skulle vara mer bestämt så jag fick mäta henne. Mot en sticka på väggen. Inte helt lätt kan jag säga.

Trycka upp en kämpande, skrikande unge, som absolut inte ville vara rak och lång, med jättehalkiga sockar, halft i sin overall mot väggen kan aldrig ge ett tillförlitligt resultat!

Ja, ja nu är det gjort i alla fall.

1 kommentar:

Elin sa...

Det där känner jag igen. Vi fick ta 22 bilder på Tilda innan det blev ett där hon tittade in i kameran. Som tur är så kan iaf Alice sitta still så hennes gick betydligt fortare. Fast vi slapp dock mäta. Men det får väl va värt det när vi sitter där i solstolen med en paraplydrink i handen:-D