08 december 2009

Tvätt

Freja har haft en "jag-kräks-äntligen-ingenting-period" och jag håller andan och passar på att fräscha upp sofföverdragen i tvättmaskinen och hoppas innerligt att detta håller i sig!

Nu står den ena soffan här i vardagsrummet och glänser. Borta är damm och intorkade vällingkräkningar. I slutet gick det inte att fuska och vända sida på kuddarna när båda sidor redan var fläckiga.

För övrigt så har tomtarna kommit fram idag och julmusiken har gått varm. Måste uppfostra Freja så hon kommer in i rätt julstämning. Det årliga tjivandet om när julgranen ska in har börjat också. Jag tycker att den ska in så fort som möjligt och Tobias röstar för dan innan julafton.

Vi får väl se vad som händer under lördagen när Tobbe är på folkrace hela dagen.

Moahahahhahahahahhahaha...

7 kommentarer:

Elin sa...

Julgran, julgran,julgran...hejjar på dig.

Skönt att kräkningarna har lugnat sig. Hoppas att det är bestående.

Kram

familjen Berggren sa...

Klart granen ska in i helgen! Det ska i alla fall min.

J sa...

Vår dotter har också lugnat sig med kräkningarna, så nu efter att julkuddfodralen legat längst ner i tvättkorgen knappt ett år, kunde vi ta dessa och tvätta. Ofattbart hur mycket tvätt det blivit det här året...amn fattar inte att man sondmatat och därefter fått baksmäll efter baksmäll... Men nu ska det banne mig gå åt rätt håll! Julfint har vi iallafall! God Jul

J sa...

Vår dotter har också lugnat sig med kräkningarna, så nu efter att julkuddfodralen legat längst ner i tvättkorgen knappt ett år, kunde vi ta dessa och tvätta. Ofattbart hur mycket tvätt det blivit det här året...amn fattar inte att man sondmatat och därefter fått baksmäll efter baksmäll... Men nu ska det banne mig gå åt rätt håll! Julfint har vi iallafall! God Jul

Frejas moster sa...

Eftersom han jag delar hyran med också ska på samma tillställning, kan jag bara instämma i vad gäller julgran och dess inkommande: Moahahahah...

Frida sa...

HAHAHAHA jag ser dig släpa in granjäkeln stånkande, för att sedan klä i racer-fart :) Folkrace i julgransklädning folkens!! Jag hejar från första bänkrad. Snart seeees vi!!! Julkyssar!

Maria sa...

Jag håller med Tobbe!! ;)