17 november 2010

JUL!!

Nu äntligen har vi börjat närma oss årets höjdpunkt: JULEN!
Trots allas protester köps det julmust och och planeras för fullt inför kommande månad. Jag har till och med löst de flesta julklapparna! Riktig tantvarning på mig!

Tittade på ett pepparkaks hus på Ica och tänker att jag ska göra ett klassiskt vinterlandskap med kyrka och pepparkakshus som Freja kan titta på och mysa som en annan gjorde när man var liten.

Idag hade Freja med sig ett häfte med julsånger som ska övas in inför kommande luciafirande. Jag ser redan framför mig att jag kommer sitta och grina som Lille Skutt när detta framförs på förskolan.

Dessutom är det ju Frejas födelsedag om drygt en månad. Stackarn bestämde ju sig för att komma ut på fel sida om nyåret och har ju därför sin födelsedag så nära jul men vi gör det bästa av det hela.

Köpte nya advetsljusstakar igår. Provade dem i fönstrena när jag kom hem och de var så fina att det var lite motvilligt att ta ner dem. Men snart ska de upp igen!

2 kommentarer:

Elin sa...

Du är i gott sällskap, en till julälskande llle skutt här. Har aldrig vart så fanatiskt nnan men sen barnen kom vill man ju baa ha det så juligt som möjligt. Å jag kommer också storgrina på tjejernas första luciatåg, jag lovar...

Kram på er

Anonym sa...

vi kan ju sitta nära så är det två som skriker i högan sky.... det gick ju så bra på föräldramötet menar jag..... ;)
/Jessica