13 december 2010

Äppelpäppelpirumparum


Vi har gått på TAKK kurs nu och fick då tipset att gå till biblioteket och kolla deras "Äppelhylla" där böcker och filmer finns för barn som använder sig av stödtecken.


Det visade sig vara en outforskad skatt!

Här är vår skörd från dagens besök! Den rara bibliotekarien frågade om jag hade ett lånekort och jag skrattade och sa att det beror på hur gammalt deras system var. Men visst fanns jag i systemet- senaste låneboken var 1996! Tror säkert att vi kommer "hänga" där mer nu, dels var det mysigt och sen finns en massa bra böcker för Frejas del!


Nu har vi läst "Max bil". Freja tittade lite konstigt på mig när jag satt och "viftade" med mina tecken. Det är första gången jag tecknar när jag läser en bok.

Biblioteket: TVÅ tummar upp!

Inga kommentarer: