15 juni 2010

Möhippa och svensexa


Mitt i vår genomgång med prästen i kyrkan i lördags kom alla våra kompisar in på ett långt led. Våra misstankar om att möhippan och svensexan skulle äga rum denna dag slog in. Jag blev så rörd över att alla mina kompisar kommit för min skull, många väldigt långväga, så jag kunde som vanligt inte hålla tårarna borta.

Alla packades in i bussar och så åkte vi hem till oss där vi drack skumpa medans jag och Tobias förvandlades till prinsessa och sliskig 70-tals kille.



För att skrämma oss förde de oss till stans stora mataffär men mer förnedring än så blev det inte - tur det! Eftersom vi är först ut att gifta oss i kompisligan så kan ni andra lätt få tillbaks för gammal ost!!

Efter ICA åkte alla tjejerna till Påarps gård där ett militärtält väntade på oss. Vi käkade god mat, hade femkamp (som jag vann!) och skrattade konstant Arrangören tyckte nog synd om oss 15 tjejer i regn och blåst så han uppgraderade vårt tält till en stuga. Eller också var det att vi spelade så jädra hög musik så de ville ha bort oss från de andra camparna på området!

Efter bastu, bad i sjö och att ha tokdansat i flera timmar somnade "princess" med kläderna på i sängen.
För Tobbes del så bjöd dagen på femkamp, flugfiske, paintballl (med det klassiska i slutet där alla skjuter på brudgummen givetvis) sen hamnade de på campingen i Gränna. Mer än så har inte berättats men jag misstänker att det finns fler smaskiga detaljer som inte avslöjas från killarna tripp!
Tack alla våra underbara vänner ni är bäst!

6 kommentarer:

Jonatan & Frida sa...

Här sitter man och skäms. Jag vill också vara med :( Men 30 åringar och pensionärer ska också firas. Puss

tess sa...

vad mysigt josse!!

när ät det stora datumet?
Vilken kyrka har ni valt?
Kram

Anonym sa...

Ni var så fina :) Puss puss! Kram kusin Linda

Unknown sa...

Den innlägg har jag längtat efter...Är så glad att ni har haft det kul...Hoppas att vi får ÄNTLIGEN tag på varandra :)...Pussa Freja och Tobbe! Kram från oss 2!

P.S. Vi saknar er!

Freja sa...

Tess: Det stora datumet är den 7:e aug i timmele kyrka 15,30. Kom gärna dit !

tess sa...

jag har mina planer på detta :) beror dock lite på sonen!