07 juli 2010

Vård av barn

Ett litet kvällsbad i handfatet
Visst är det underbart när man står där på morgonen med arbetskläderna på, lunchlådan packad och allt är i ordning och inser att man får stanna hemma med vård av sjukt barn?
Kollade med peronalen på förskolan när jag sjukänmälde henne men det går ingen magsjuka där. Nu på sommaren när det är varmt så är det lurigt med Frejas matslangar. Även om vi förvarar dem i skylskåpet när hon inte är påkopplad så kan det bildas bakterier som ställer till det i magen.
Jag tyckte också att jag kände mig lite magont innan, men det var nog när jag insåg att det är endast en månad kvar tills vi ska gifta oss!
Åh, nu pirrar i magen när jag tänker på det!

4 kommentarer:

Isacs mamma sa...

Vi har också fått magsjuka här, från ingenstans.
Krya på er!!

Lena Söderkvist sa...

Oj,magsjuka är inte alls kul. Era stackare. Freja var ju hos oss på Sofias konfirmation,,hoppas att inte någon av våra gäster smittade henne, men har inte hört att någon annan varit eller blivit dålig. Men om ni visste vilken duktig tjej ni har, hon hade glimten i ögat hela eftermiddagen,, och nu fick hon ju lite "kyrk-träning" också. Kram Lena Söderkvist.

Elin sa...

Krya på dig Freja. Massor av kramar från Elin

Anonym sa...

Ja förstår att det pirrar! Ska bli så kul att va med och fira! Har det mesta trillat på plats?
Kram M